App Marketing

Collection by Bastian Lotze I Social Media Expert

120 
Pins
 • 
1.25k 
Followers
Bastian Lotze I Social Media Expert
Should You Build a Mobile App or a Mobile Website? [Infographic]

Should You Build a Mobile App or a Mobile Website? [Infographic]

Which is a better investment - building a dedicated mobile app or optimizing your mobile-friendly website? This infographic outlines the pros and cons.

The Definitive Guide to Mobile Deep Linking

The Definitive Guide to Mobile Deep Linking

The average consumer is spending five hours per day on their smartphones and this number is only going up. We do everything on our phones these days, from shopping to browsing social media and managing our businesses. This is why it’s more important than ever to optimize the user experience to keep people on your app […]

In-App-Engagement: Die erfolgreichsten Werbeformate in mobilen Apps

In-App-Engagement: Die erfolgreichsten Werbeformate in mobilen Apps | OnlineMarketing.de

Kürzlich veröffentlichte Smaato in Zusammenarbeit mit Liftoff eine Studie zu Konversionsraten von In-App-Anzeigen. Wie wirbt man am besten?

App-marketer spending on Apple Search Ads equals Google, Facebook Combined

App-marketer spending on Apple Search Ads Grew by 90% in less than a year

The data come from Kenshoo's Q1 2019 Quarterly Trends Report, capturing trends from more than $6 billion in ad spend.

Extremes Wachstum im Mobile Marketing: Nutzungszeit und Ausgaben steigen rasant

Extremes Mobile Marketing-Wachstum: Rasanter Anstieg globaler Nutzung

Ein Blick auf das Mobile Marketing zeigt: 3 Stunden am Tag ist der User mobil unterwegs, nutzt über 30 Apps und zahlt auch für mehr Dienste.

Google Play: Das sind die beliebtesten Android-Apps des Jahres 2018

Google Play: Das sind die beliebtesten Android-Apps des Jahres 2018

Google hat zum Jahresende wieder die besten Android-Apps 2018 im Play-Store gekürt.

5 mobile Apps, die die Personalisierung gemeistert haben

5 mobile Apps, die die Personalisierung gemeistert haben

Mobile Apps gibt es wie Sand am Meer. Um sich gegen die Konkurrenz durchzusetzen, hilft vor allem eins: Person

13 of the Best App Designs: They’re Not Basic

13 of the Best App Designs: They’re Not Basic

It’s no secret, we LOVE apps. We’re constantly on the lookout for the newest and coolest–especially when it comes to…

How to Build a Branded App (and Never Look Back)

Branded Apps: How to Build the Best

Learn how to turn your mobile app into the little content engine that could – Content Marketing Institute

Firebase – die für viele sicher unbekanntere Hälfte von App + Web Properties ist diesmal unser Thema. Da auch wir beide bisher nur wenig Berührungspunkte mit App-Tracking mittels Firebase hatten, steht uns als Gast diesmal...

BP 3.06: Firebase Analytics Podcast

Firebase – die für viele sicher unbekanntere Hälfte von App + Web Properties ist diesmal unser Thema. Da auch wir beide bisher nur wenig Berührungspunkte mit App-Tracking mittels Firebase hatten, steht uns als Gast diesmal Marcus Stade zur Seite, der mit uns über die Besonderheiten und Fallstricke spricht. InhaltsverzeichnisHousekeepingFundstückeDing des Monats: Attribution BetaJobsTermineKontakt Housekeeping Wieder

Schluss mit den Ausreden: Mit App Shop und Retargeting neue Umsatzpotenziale heben | OnlineMarketing.de

Können Unternehmen mit App Shops ihre Conversions steigern und ihren E-Commerce-Status aufpolieren? Diese Ansätze helfen weiter.

Wie Mobile App Attribution mobile Kampagnen schützt und vorantreibt

Wie Mobile App Attribution mobile Kampagnen schützt und vorantreibt | OnlineMarketing.de

Welcher mobile Touchpoint hat Einfluss auf eine Conversion? Im Mobile-Bereich ist es wichtiger denn je, Antworten über Marketing Attribution zu finden. Was dahinter steckt und wie Mobile App Tracking und Attribution funktionieren.

Google Play is changing how app ratings work | TechCrunch

Google Play is changing how app ratings work – TechCrunch

Two years ago, Apple changed the way its app store ratings worked by allowing developers to decide whether or not their ratings would be reset with their latest app update — a feature that Apple suggests should be used sparingly. Today, Google announced it’s making a change to how its Play Store app ratings work, […]

25% of Users Abandon Apps After One Use

25% of Users Abandon Apps After One Use

Times are changing. Apps have become a mainstay for consumers and an effective way for brands to engage with them. That being said, the fight rages on to

We're all downloading the same old apps instead of new ones

We're all downloading the same old apps instead of new ones

Most people are "choosing to download more established, mature apps" as opposed to "upstart apps" observes Eric Feng, a general partner at Kleiner Perkins.